What does It's My Life mean?

Search Login

Bon Jovi: It's My Life Meaning

Song Released: 2000


It's My Life Lyrics

This ain't a song for the broken-hearted
No silent prayer for the faith-departed
I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice
When I shout it out loud

[Chorus:]
And It's my life
It's now or never
I ain't gonna...

  1. 1TOP RATED

    anonymous
    click a star to vote
    Mar 12th, 2011 3:47am report


    You have one life to live and you are here for a short time on this earth. It is up too you to make your life great and live to your full potential. Don't give up on your dreams. Don't waste your life living up to everyone elses expectations. In the long run everyone else may be happy and you are miserable. Have fun, enjoy, create great times and memeories. Remember it's your life!!



  2. 2TOP RATED

    brandtaylor93
    click a star to vote
    Oct 23rd, 2009 10:38pm report


    This song has a good meaning that people need to listen too more. we spend are entire life living for someone else our parents, spouse, all this stuff and fitting in the static quo. Even though live your life how you want it what makes you happy. This song may have different meaning to different people and change with time. It also can mean to people to do anything for love the lyrics "The Hart Is a Open Highway" and it's much better explained in the video of this boy risking his life to get to a a girl at a bon jovi concert in a tunnel.



  3. 3TOP RATED

    anonymous
    click a star to vote
    Jul 28th, 2007 7:11pm report


    Yeah, this song is more or less about doing the things you wanna do despite what other people say. you're only gonna live for the years you're gonna live, so live them.



  4.  

    anonymous
    click a star to vote
    Mar 27th, 2014 3:47pm report


    I think that this song is basically Y.O.L.O and that its supposed to be telling someone you lived your life your way and let me live mine my way.



  5.  

    anonymous
    click a star to vote
    Feb 3rd, 2014 2:58am report


    This song is mainly about how in a world where everyone is taught to follow the crowd and not stand out too much and how Jon is yelling out at us all to just ignore that. We are who we are, and nothing can change that. Even if you spend your entire life pretending to be a Barbie doll teenage girl, he's saying to be YOU and not someone else. It's about ignoring the snide remarks of your peers if it means being happy. It means you never know when your life will be over, so you may as well enjoy it. Make your choices, and regret nothing. Mistakes are the only things that are truly yours, so take credit for them. Viva la viva!



  6.  

    anonymous
    click a star to vote
    Sep 28th, 2013 9:01am report


    How would this song fit in with Transcendentalism?

    This interpretation has been marked as poor. view anyway


  7.  

    anonymous
    click a star to vote
    Oct 6th, 2011 10:37am report


    this song, is about living your life to the fullest and not to give up on yourslef and believe that this life is yours not anyone elses but yours.



  8.  

    anonymous
    click a star to vote
    Aug 17th, 2011 8:28pm report


    Life your life like you want to, just remember - DO NOT MESS UP YOUR ONE CHANCE AT LIFE!



  9.  

    anonymous
    click a star to vote
    Jun 24th, 2011 6:38am report


    all that i know is that frankie is frank sinatra who wrote the song "my way" and that it means that he is sick of being bossed around and told what to do.



  10.  

    anonymous
    click a star to vote
    May 22nd, 2011 5:02pm report


    it means what it says its very stiaght forward. if your looking for comfort from this song you aint gonna get it. if you've lost your faith this song aint gonna helpo you any. it says " i am not going to just stand there your going to hear what i have to say. i wil scream and shout but you will hear it." live wile you can and dont hold back on it. stand your ground stand up for what you believe in. life isnt easy it will only get better if you make it so. when the songs says " " better stand tal when they call you out. dont bend, dont break, baby, dont back down," it is saying you cant be all talk, you gotta really stand up and not be afride to say what you mean, dont be scared just do it.



  11.  

    anonymous
    click a star to vote
    Apr 15th, 2011 4:22am report


    this song is about not listining to "the man" if you will. its about going out in life and having fun. you know living while youre alive.



  12.  

    anonymous
    click a star to vote
    Mar 29th, 2011 3:04pm report


    Enjoy your life while you can because you wont live forever.



  13.  

    anonymous
    click a star to vote
    Feb 10th, 2011 2:42pm report


    "Like Frankie said I did it my way" is based on Frank
    Sinatra´s- "My way"



  14.  

    anonymous
    click a star to vote
    Jan 31st, 2011 1:20pm report


    Basically, it says do whatever you want because it's your life and it's too short to not make the most of it



  15.  

    anonymous
    click a star to vote
    Jan 12th, 2011 1:46am report


    This song means throwing caution to the wind, jumping on your metaphorical harley davidson motorcyle and riding full throttle on the road of life with one middle finger waving in the air, while this song blasts in the background.

    In other words Carpe Diem (Seize the day). It's my life!



  16.  

    anonymous
    click a star to vote
    Dec 16th, 2010 12:01pm report


    The characters in the video are tommy and gina, btw.



  17.  

    bigone
    click a star to vote
    Jan 30th, 2009 1:04pm report


    "This ain't a song for the broken-hearted,
    No silent prayer for the faith-departed"
    The first lines sets the stage. It is going to be about love, break-ups, broken hearts. But it is not for the broken-hearted, so if your heart is broken this song isn't for you. It is actually for the one, who broke your heart!

    "I ain't gonna be just a face in the crowd" - I am not going to be like the others, who just stay still not looking for fun. I want to show my personality by doing wild stuff.

    "You're gonna hear my voice
    When I shout it out loud" - I am not ashamed if you see me/hear me doing something, that you don't approve.

    "My heart is like a open highway" - I am open for other people.
    "I did it my way" - I feel guilt, but I am not going to admit it.

    I can keep going on, but I think this song can be used, when being accused of flirting/not being faithful. It is a hymn for someone, who wants to live wild and isn't going to stay put.



  18.  

    closer
    click a star to vote
    Aug 30th, 2008 8:46pm report


    Personally I think this song has a lot to do with choices. It's about how we can live life the way we want to,if we don't bend or break or back down, then we can live life our own way, simply because its our own life, no repeats or reruns, that's it, so we have to live it to the full.



‹ prev 12



More Bon Jovi song meanings »


 


Submit Your Interpretation

[ want a different song? ]






Just Posted

Breathe Me anonymous
Junkhead anonymous
Eleanor Rigby anonymous
Down In The DM anonymous
Slipped Away anonymous
Mustapha anonymous
By The Way anonymous
Subdivisions anonymous
The Girl That You Love anonymous
Better Man anonymous
Della and the Dealer anonymous
Lemon Tree anonymous
Just Like Jesse James anonymous
Free Smoke anonymous
Hallelujah anonymous

Get a weekly email update

(We won't give out your email)

Latest Releases

Vuelve
Daddy Yankee
New Freezer
Rich The Kid
You Know My Name
Tasha Cobbs Leonard
Beast Mode
A Boogie Wit da Hoodie
Beautiful Trauma
Pink
Mala Mala
Kenly
Better Days
Hedley
Kinda Don't Care
Justin Moore